środa, 11 grudnia 2019

Kapturki na słoiki



Witajcie !

Ostatnio dziergałam kapturki na słoiki.

























































@@@@@@@@@@@@@@@

Zaczął się przedświąteczny czas przygotowań . 
W tym tygodniu robię porządki. Codziennie dokładnie sprzątam jedno pomieszczenie . Dzisiaj sprzątałam jadalnię  , jutro zabieram się za sypialnię. W sobotę będę myć okna . W tamtym roku nie umyłam okien na święta i wiecie co ? święta się odbyły i były super. Od poniedziałku zabieram się za pieczenie . Część zamrażam , aby potem nie było przedświątecznego szaleństwa . Codziennie według mojego planu coś przygotowuję na święta . 

Powoli w domu pojawiają się świateczne ozdoby.




Wyciągnęłam brzozowego Mikołaja



Powiesiłam już wianek na drzwi . Co roku ten sam , bo sztuczny . Jeszcze mi się nie znudził.







Wianek z bombką od Joasi z Marasiowej Ostoi






W przyszłą niedzielę zaczynają się u nas rekolekcje . Mamy już opłatek i świąteczną świeczkę.


Jak u Was idą przygotowania do Świąt ?
U mnie spokojnie , bo zawsze robię sobie plan działania.
Jak chodzę po marketach to się nakręcam ,  widząc zabieganych ludzi , ruch i gonitwę. Bardzo lubię to świąteczne zakupowe szaleństwo 🤩🎁 

Dziękuję za wszystkie komentarze i pozdrawiam Was przedświątecznie 🎄🎄🎄🎄

Marysia

33 komentarze:

  1. Pachnie już u Ciebie świętami. Wszystkie ozdoby mają to "coś".
    Podejście do przygotowań świątecznych mam podobne do Twojego. Jak i Ty codziennie ogarniam jedno pomieszczenie.W międzyczasie codziennie coś upitraszę z menu światecznego.Kilka lat temu wypróbowałąm mrożenie ciast i jak dla mnie jest to dużeee ułatwienie.Nie stoję kilka dni przed świętami w kuchni po nocach, a wyjęte z zamrażarki ciasta, podzielone na mniejsze kawałki nie tracą na walorach. |Dzień przed świętami robię tylko ciasto z jakąś masą czy kremem, tego nie mrożę. Tym sposobem również nic się nie marnuje, nie ma przymusu zjadania na siłę i jest świeże nawet po miesiącu.
    W ogóle zamrażarka to świetny wynalazek :):)
    Lubię ten przedświateczny galimatias .I właśnie te codzienne wykonywanie czegoś w imię świąt rozsiewa pod wpływem aromatów ten urokliwy zapach, tworzy atmosferkę. Nie spieszę się, po malutku dążę do celu a czas świąt nie jest dla mnie uciążliwy.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również zamrażam makowce , sernik , ciasteczka a z kremem robię tuż przed świętami. Uwielbiam ten czas oczekiwania. Pozdrawiam .

      Usuń
  2. Wasze dekoracje są przepiękne, widać ile serca w nie włożono:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie prezentują się Twoje słoiczki. Tak bardzo odświętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne kapturki. Podziwiam cierpliwość przy szydełkowaniu. I dekoracje super:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dom już cudownie udekorowany.Ja również dozuje robotę. Wietrzenie szaf i porządki w innych szafkach zaczynam powoli od połowy października. Prezenty o wiele wcześniej kupuje.Nie Lubie takiej gonitwy.Przyszły tydzień to ciasteczka,choinka i reszta włącznie z karpiem w occie. Każdy ma inne tradycje a u mnie na pograniczu czeskim i jeszcze mąż z centralnej Polski to zmodyfikowane swieta.Moja siostra ma męża gorąca to tez trochę inaczej. Trzeba te kultury pogodzic.Milej pracy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super wyglądają te słoiczki w koronkowych czapeczkach. Ja co prawda sama takich nie robię ale uwielbiam dawać nowe życie serwetką wyszperanym w " second hand" czasami ozdabiają słoiczki a czasami poduchy. Też jak przejdę się po galerii handlowej to wpadam w panikę ,że święta są tuż , tuż a ja ciągle z robota w lesie;)) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię też takie stare koronki . Jestem homikiem staroci i zawsze trudno mi się z czymś rozstać. Pozdrawiam .

      Usuń
  7. Bardzo ładne szydełkowe kapturki. Ależ twój dom musi mieć klimacik przy takich ozdobach - Spokojnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kapturki na słoiki wyglądają pięknie. Wspaniała ozdoba kuchni. U mnie okna umyte a reszta czeka, czeka, czeka...Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okna zaczynam myć jutro . Ma być cieplej u na w zachodniopomorskiem. Pozdrawiam

      Usuń
  9. Ja też wcześniej zaczynam, aby nie szaleć na ostatnią chwilę za bardzo. Fajnie wyglądają te Twoje dekoracje i ozdoby! No, a kapturki to szał! Że Ci się chciało takie cudeńka zrobić. Podziwiam i gratuluję pomysłu:)
    Pozdrowienia na radosny czas oczekiwania:)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Urocze te kapturki. Za mną chodzą szyte serduszka ale jakoś ciagle czasu brak. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Słoiczki w takich ubrankach wyglądają pięknie:))podobnie jak Ty codziennie sprzątam jedno pomieszczenie i tam gdzie już porządek układam dekoracje:))ślicznie u Ciebie:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Czyli u Ciebie podobnie jak u mnie. Wszystko zaplanowane i stopniowe się realizuje. W tm tygodniu sprzątam, w przyszłym dekoracjami i kulinariami się zajmę a potem świętować będę. Uściski serdeczne.

    OdpowiedzUsuń
  13. Hola Marysia, menuda entrada, me encantan los detalles de navidad y me gusta mucho poner los mismos ,se les tiene cariño de un año a otro y la limpieza se hace como tú dices poco a poco, que hay que disfrutar de los días de navidad...disfruta mucho de todo que la navidad es preciosa y es para disfrutarla que se va rapido...besitos

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja wcześniej zaczynam ze sprzątaniem. Ciasta piekę przed swiętami, potrawy raczej też przygotowuję na bieżąco. U Ciebie są już piękne dekoracje, a ja będę wyciagać je dzisiaj. Po niedzieli piekę pierniczki i ciasteczka oraz kupuję prezenty.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  15. Ależ Ty jesteś niezmordowana! Ciągle coś tworzysz! Kapturki super, najbardziej podobają mi się te białe z kwiatkami i listkami :).
    Wianek też mam taki jeden ukochany sprzed ponad 10 lat, w tym roku też go zawieszę :). A okien też nie myję przy takiej pogodzie, to nie jest teraz najważniejsza rzecz.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ładne kapturki.Widać ,że u ciebie atmosfera świąteczna.Ozdoby bardzo mi się podobają.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ślicznie udekorowałaś dom. Kapturki super!

    OdpowiedzUsuń
  18. Kapturki pełne kolorów na pewno wniosły mnóstwo radości i uśmiechu, no prześliczne są! Pozdrawiam świątecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Masz rację. Plan to podstawa. Na wojnę się nie szykujemy, wiec zakupy i gotowanie staram się ograniczyć do ilości i potraw, które na pewno zjemy. Zamrażarka na pewno pomaga w porcjowaniu i przygotowywaniu. Ale święta odbędą się bez względu na to czy okna będą czyste, a lodówka pełna.
    Pięknie wyglądają słoiczki w tych pięknych kapturkach, a ozdoby świąteczne prezentują się doskonale 🎄
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne kapturki na słoiczki i piękne dekoracje świąteczne.
    Wszystkiego dobrego w święta:)

    OdpowiedzUsuń