wtorek, 2 listopada 2021

Getry

 

Witajcie !


Skończyłam pierwszą parę getrów. Mam jeszcze wełny na dwie pary. Drugą parę już zaczęłam. Robiłam na drutach numer 2,5 , ściągaczem jedno oczko prawe i jedno lewe. Mają szew , ale nie jest widoczny ze względu na ścieg i melanżową wełnę. Będę je zakładać na spacery i różne prace gospodarcze na zewnątrz.


Zakładam najczęściej kalosze.















Getry mogą być mitenkami 









@@@@@@@@@@@


    Jesienne akcenty w domu.  

                         Moja kochana  sąsiadka Krysia dała nam wiadro orzechów włoskich. Mamy tu taki zwyczaj , że dzielimy się plonami , wypiekami i różnymi rzeczami. Pomagamy i wspieramy się nawzajem.









Ostatnie węgierki






Ostatnia w tym sezonie cukinia . Kalafior z rynku.






Trochę mamy suszonych grzybów na święta.




Bardzo lubię marcinki. Dwa lata temu kupiłam parę sadzonek marcinków krzaczastych. Dopiero w tym roku doczekałam się kwiatków.






Na podwórzu jesiennie.






Kwitną jeszcze aksamitki i pelargonie.













Wrzosy i dynie to niewątpliwie jesienny akcent.












Uwielbiamy zupę dyniową z lanymi kluskami.







Teraz częściej trzeba chodzić po drewno.




Kot zaczął spać w drewutni na balocie  słomy.




Z chęcią wróciłam do robótek. Zaczęłam też szyć pościel. Jest to dla mnie spore wyzwanie , bo poszwa ma wymiar 220 cm na 200 cm.    

Kochani dziękuję , żę zaglądacie.

Pozdrawiam serdecznie i do następnego miłego spotkania  🍁🍁🍁🍁🍁

Marysia

16 komentarzy:

  1. Getry pieknie wyszły i funkcjonalnie.Marcinki już przekwitly ,aksamitki w pełnej krasie i jeszcze inne kwiatki.Warzywnik już cały przkopany.Nastal czas grabienia lisci.Pieknie tam u Ciebie.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne getry. Robisz na okrągło, na żyłce, czy prostokąty i zszywasz? A wiesz, że ja też pracuję w ogrodzie w czerwonych gumiakach?
    U nas na marcinki mówi się jadwiżki. Przekwitły i rozsadziłam w różne miejsca, bo paroletnie krzaki wyradzają się w środku i są brzydkie.
    Miłego dnia:0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeoczyłam- getry mają szew:) Bardzo fajne są:)

      Usuń
  3. Marysiu, świetne getry! Cudna jesień u Ciebie:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie tam u Ciebie. Kot jest śliczny to opiekun domostwa. Takie getry bardzo się przydadzą gdy zrobi się chłodniej. Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. ja dynię robię na wytrawno:) jako zupa:) dodaję puszkę fasoli czerwonej, podsmażone 2 cebulę, 1/4 średniej dyni na litr wody dwie kostki rosołowe. Wychodzi pyszna;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna jesień, ale getry już się przydadzą.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam się !!! getry super i na czasie. U mnie zrobiło się zimnawo :))) Pozdrawiam, jeszcze zajrzę...

    OdpowiedzUsuń
  8. Getry i mitenki- super! Bardzo lubię takie melanżowe włóczki. Za skarpety się nie biorę, ale chętnie zrobiłabym sobie takie getry.
    Jesiennie u Ciebie i pięknie. Wspaniałe jest również to, że podtrzymujecie dobrą, sąsiedzką tradycję dzielenia się plonami, tym co obrodziło i co macie dobrego!
    Pozdrawiam Marysiu serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Getry super i wszechstronne jak widać. Teraz się przydadzą. Pięknie jest u Ciebie i tak klimatycznie. Lubię tu bywać. Tęsknię do tych czasów, kiedy u nas było podobnie. Dzieliliśmy się wszystkim, bywaliśmy bez zapisów na telefon. A teraz przybyło mieszkańców. Wyrosło mnóstwo nowych domów i ludzie za wysokimi płotami, rzędami tui pozamykani. Dobrobyt zrobił swoje. Dziwne czasy. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładne i praktyczne getry zrobiłaś Marysiu. Podoba mi się zwyczaj dzielenia się zbiorami z sąsiadami. My też tak robimy, to niewiele kosztuje, a wzmacnia przyjacielskie relacje. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne te getry które nie zawsze muszą być getrami. U mnie też jesień. Jutro muszę iść do ogrodu przygotować wszystko do zimy. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam serdecznie ♡
    Cudowne kaloszki! Ja musze sobie kupić takie porządne :) A getry słodkie i praktyczne! Zawsze chciałam takie mieć :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  13. Piekne te getry, swietnie w nich wygladasz, a w waszym ogrodzie i domku coraz piekniej i piekniej,dziekuje za odwiedziny i komentarz,ja pracuje jeszcze w szkole i mam prywatne lekcje,pozdrawiam Cie i meza cieplo

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna jesień u Ciebie Marysiu 😍🍁. Getry, czy mitenki, oto jest pytanie🤣, jedne i drugie praktyczne. Pozdrawiam serdecznie ❤️😘❤️

    OdpowiedzUsuń
  15. Marysiu w pięknym miejscu mieszkasz. Twój domek to jak z bajki, od razu zaprasza do wejścia. My pory zostawiamy w ziemi, jak jest potrzeba to się wykopuje. Nie ma to jak surówka z pora w środku zimy. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń