środa, 7 lipca 2021

Nowe skrzynki


Witajcie !


Mamy nowe skrzynki na okna. Zamówiłam je w Galerii Zosi. Od dawna o nich marzyłam i od zawsze bardzo mi się podobały. Są ręcznie malowane.  Droga Zosiu , serdecznie  dziękuję za realizację zamówienia i bardzo pozytywny kontakt osobisty.


Wersja z kogutami




 












Folkowe kwiaty









W poprzednim poście pokazywałam oregano , które ścięłam do suszenia . Miałam zapytania od Was  jak suszę itp. Po ścięciu ziół kiedyś przeważnie je suszyłam na parapecie okiennym . Wykładałam zioła  na ręczniku papierowym. Obecnie , suszę je na poddaszu / strychu , który został adoptowany na część mieszkalną /. Syn z rodziną poszedł na swoje i mam nowe , lepsze miejsce do suszenia. Na stole i ławie rozłożyłam białą tkaninę na zioła . Po wysuszeniu rozdrabniam  je w mikserze dosłownie przez jedną lub  dwie sekundy . Trzeba pilnować , aby nie powstał pył.

Wczoraj zerwałam tymianek.


Suszenie

Z wieści robótkowych .                               Ostatnio nabyłam dwa komplety do dziergania skarpet. W komplecie jest  wełna plus pięć drutów oraz instrukcja wykonania. Zakupu dokonałam w Biedronce  na wyprzedaży. Za te komplety zapłaciłam tylko dziesięć złotych. Druty są drewniane , wyglądają jak bambusowe.  To będzie mój  projekt na jesienne wieczory.












Tym robótkowym akcentem kończę moje pisanie.                                                         Dziękuję za wszystkie komentarze.        

Sezon urlopowy trwa . Życzę Wam wiele słońca i pełnego relaksu . 


Bywajcie w zdrowiu 

Marysia

28 komentarzy:

  1. Witaj Marysiu, ale piekne te skrzyneczki na kwiaty, az nie wiem , ktore sa piekniejsze te z kwiatkami czy z kogucikami, a ziola dobrze miec, bo sa bardzo zdrowe,pozdrawiam Cie cieplo Marysiu, i prosze o kilka zdjec Twojego pieska

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobre miejsce do suszenia.Wlóczka się zawsze zachwycam.Bede wyczekiwać Twoich skarpet.Pozdrawiam .🍒🍒🍒🍒🍒

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, skrzynki cudiwneeeeeee...

    OdpowiedzUsuń
  4. Skrzynki cudowne. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękne skrzynki. Podobają mi się zarówno namalowane motywy, jak i piękne wycięte kształty. Efektownie wyglądają na oknach!
    Wspaniała sprawa mieć takie własne, suszone zioła.
    Fajny zestaw do robienia skarpet!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Marysiu, skrzynki są cudne! Od jakiegoś czasu folkowe motywy mnie bardzo ciekawią. Zakręciłam się na ich punkcie.
    Bardzo dziękuję za odpowiedź i podpowiedź dotyczącą suszenia ziół. Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Skrzynki są przepiękne! Bardzo podoba mi sie też włóczka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ mi się te skrzynki podobają. Niezwykle są klimatyczne i stylowe. Ziół nie mam, nie zbieram i nie suszę. Jedynie pietruszkę siekaną mrożę na zimę.Skarpetek też nie robię, ale te zestawy są fajne. Pochwal się, kiedy zrobisz skarpetki z nich.
    Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  9. Skrzynie są wspaniałe i pięknie się prezentują w oknach, naprawdę pięknie. Powodują, że zaraz serce rośnie, jakoś tak radośniej. :) Cieszę się, że je masz u siebie i tak Cię cieszą. :) Naprawdę fajnie jest mieć swoje zioła, suszyć je. My mamy w tym roku poziomki i cieszą, choćby tam cały las był. hehe Pozdrawiam cieplutko. <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne masz te skrzynie od Zosi, tak się zrobiło sielsko-anielsko, aż sam bym się o takowe pokusił. Tymianku mam jeden krzaczek przed domem, rośnie powolutku, ale stale do przodu, na przyprawienie czegoś czasem jest idealny! ;)
    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. o kurcze:) cudowna robota i z tym jakże ślicznym motywem kwiatuszkowym:) tak iście regionalnie to wygląda, swojsko:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Skrzyneczki są cudne:)))też od dawna o nich myślę:))))Pozdrawiam serdecznie:))))

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie można było piękniej udekorować okien. Pelargonie dorodne i jeszcze skrzyneczki niezwykle urokliwe. Do jesiennych robótek już jesteś przygotowana. Skarpetki będą w ślicznych kolorach. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniałe bsrdzo ozdobne skrzynki,pięknie się prezantują na parapetach .
    Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  15. Skrzynki są prześliczne, super prezentują się na parapecie. Śliczny kolor na skarpetki. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyjątkowe są te skrzynki. Pięknie pasują do Twojego domu. Skarpetki zapowiadają się szałowe :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale cudne te skrzynki , dobry pomysł by okna nabrały charakteru. Malowałam doniczki ale kto wie może zabiorę się za skrzynki:) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zosia wykonuje piękne rzeczy.Miłego czasu letniego Ci życzę Marysiu.

    OdpowiedzUsuń
  19. Witaj Marysiu, masz racje są śliczne te skrzynki. Włóczka tez kolorowa wiec będzie na pewno piękna i radosna robótka. Dziękuję za słowa uznania. Pozdrawiam serdecznie i buziaki posylam .

    OdpowiedzUsuń
  20. Marysiu, te skrzynki są po prostu cudne, przepięknie wyglądają parapety, po prostu napatrzeć się nie mogę <3 :D
    Zbiór tymianku imponujący, muszę koniecznie posadzić i ja. Mam oregano, które rośnie jak szalone, a tymianek i majeranek coś mi przepadł.
    Fajne plany robótkowe na jesienno-zimowe długie wieczory :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
  21. cudownego wieczoru pełnego weny do działania:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Witaj Katyniu😘, zauroczyły mnie Twoje skrzyneczki, widok sielski. Plany na jesień już masz😁, dzierganych skarpet nigdy za wiele. Pozdrawiam cieplutko z nad wspólnej rzeki 😘👋❤️.

    OdpowiedzUsuń
  23. Skrzyneczki cudowne :))) Tak się nimi zachwyciłam, że zamiast kliknąć wyslij to się wylogowałam :))))
    Kochana masz talent :))) Przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Cudowne są te skrzynki. Uwielbiam motywy folklorystyczne i gdybym mogła otoczyłabym się nimi dookoła :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja suszę moje zioła na strychu pomiędzy papierami. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Przepiękne te skrzynki!!!
    Czekam aż mi odrośnie tymianek, bo pierwszy zbiór zmarnowałam próbując go suszyć w suszarce :(
    Będziesz miała fajne zajęcie na długie zimowe wieczory :)

    OdpowiedzUsuń