poniedziałek, 3 maja 2021

Haftowany kwiatek

 Witajcie !


Dzisiaj przedstawiam kolejny haft z kwiatkiem.


Początki



















@@@@@@@@@@@@@@

Kiedyś znalazłam  na pchlim targu zestaw czterech teczek ze wzorami różnych haftów. Hafty bardzo łatwo przenosi się na tkaninę . Wystarczy gorącym żelazkiem przeprasować wzór , który jest położony na tkaninie. Wszystkie hafty które ostatnio pokazuję są z tego zestawu. Wzór można wykorzystać dwa lub nawet trzy razy.






Tak wyglądają hafty gotowe do odbicia
















Dzisiaj na śniadanie robiłam zapiekane jajeczka.







Ciekawe jak spędziliście majówkę ? Mam nadzieję , że mimo kapryśnej pogody była udana.                                                                        
Tutaj pogoda jest podobna . Na przyszły weekend zapowiadają wzrost temperatury nawet do 25 stopni.

W Belgii pierwszego maja jest tak zwane Święto Konwalii. W tym dniu małe bukieciki konwalii są wręczane osobom , które się lubi i ceni. Otrzymanie go ma zagwarantować szczęście na najbliższy rok. Mam nadzieję , że będę miała podwójne szczęście , bo dostałam dwa bukieciki 😊😊😊 

To tyle na dzisiaj. Kochani dziękuję serdecznie za wszystkie komentarze , pozdrawiam gorąco i zasyłam wirtualne uściski

Marysia

43 komentarze:

  1. Właśnie mialam zapytać jak przenosisz wzory..ale już doczytałam😊 ja męczę się za pomocą kalki i dlugopisa, źle odbija wzór na grubsze tkaninie. Kupiłam sobie taką kredke do kopiowania wzorów, ale jest do niczego..
    Widzę, że wciagnely Cie te hafty 😊 . Ja cały weekend spędziłam w domu, mąż niezbyt dobrze się jeszcze czuje a pogoda nie sprzyjała spacerom a więc wyszywałam, mam spore zaległości i dlatego staram się korzystać z tych pozostałych dni na zwolnieniu.
    Śniadanko wyglada apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio więcej haftuję , bo hafty zajmują mniej miejsca w walizce. Wcześniej też kalkę i ołówek wykorzystywałam. Pozdrawiam 🌞

      Usuń
  2. Piękny hafcik.Widze też uroczy wzór krzyżykowy z różami, fajny zakup.Fajne konwaliowe święto.Pozdrawiam..🤗🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te hafty mam jako gratis . Ktoś je wyrzucił , a ja przyuważyłam. Pozdrawiam 🌷

      Usuń
  3. Śliczny haft życzę dużo słońca.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne hafty, obejrzałam też te we wcześniejszych postach, śliczna seria powstaje :). Ciekawe wzory wyszperałaś na targu, bardzo przydatna pomoc i inspiracja do haftowania. Nie słyszałam o świecie konwaliowym, to bardzo miły zwyczaj, na pewno lepszy niż Walentynki z mnóstwem plastikowych dekoracji. Pozdrawiam Cię serdecznie, Marysiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Europie Święto Konwalii zostało zapoczątkowane we Francji. Miłe święto , a konwalie są bardzo urocze . Pozdrawiam Małgosiu 🌺🌺

      Usuń
  5. Prawdziwy skarb znalazłaś na pchlim targu. Dobrze przekopiowany wzór to połowa sukcesu. Twoje haftowane kwiaty są śliczne. Niesamowicie miły zwyczaj z tymi bukiecikami konwalii. Aż się prosi, by coś takiego i u nas zaistniało.
    Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację prawdziwy skarb , jest duży wybór i łatwość w odbijaniu. Pozdrawiam 🌞🌞

      Usuń
  6. Hafcik śliczny. Bardzo mi się podobaja wzory literek. Na monogramy idealne. Wielkiego smaku mi narobiłaś na te jajeczka, będę próbować takie przyrządzić. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te monogramy są świetne. Mam jeszcze inne wzory nie krzyżykowe. Pozdrawiam Iwonko 🌷🌷

      Usuń
  7. Majówkę spędziłam z wnukami. Przy całej czwórce, człowiek wie, że żyje!!!
    Hafcik piękny, zawsze Cię podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A konwalie dopiero przebiły ziemię :-)

      Usuń
    2. Tutaj w ogrodzie są kwiaty konwalii gdzieniegdzie , ale jeszcze zielone. W kwiaciarniach jest pełno. Pozdrawiam 🌺🌺🌺

      Usuń
  8. Śliczny hafcik! Bardzo przydatne są takie wzory, które można wprasować.
    Grzanki bardzo apetyczne! A z tymi bukiecikami konwalii wspaniały zwyczaj!
    Pozdrawiam majowo.

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo fajna tradycja z tymi bukiecikami konwalii:) coś jak walentynka na walentynki:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajna. Pozdrawiam 💗💗💗

      Usuń
    2. ja już czekam aż będą konwalie u nas kwitły:)

      Usuń
  10. Świetny sposób z przenoszeniem wzoru na tkaninę. Danie wygląda apetycznie,a zwyczaj wręczania konwalii bardzo mi się podoba.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Przecudny haft i ładne wykonanie. Ps. Jak zrobiłaś te jajeczka? Podzielisz się przepisem. Wyglądają cudnie, takie kwiatuszki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miseczki smarujesz masłem. Na dno kładziesz kromkę chleba tostowego. Na chleb tostowy zioła , które lubisz. Może być też szczypior, boczek lub szynka pokrojona. Ja dodałam jeszcze pokrojone pomidorki koktajlowe. Na to wbijasz jajko . Wstawiasz do nagrzanego piekarnika i pieczemy , aż białko się zetnie. Smacznego 🙂🙂🙂

      Usuń
  12. Witam serdecznie ♡
    Piękne hafty. Zachwycona jestem twoimi pracami, są piękne! :) Zachwycające! Urocze! :) I super wyglądają te zapiekane jajka. Bardzo apetycznie, sama chętnie bym spróbowała :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ładnie wygląda, a szamanko zapewne przepyszne

    OdpowiedzUsuń
  14. the embroidery patterns look lovely. looking forward to seeing the end result.
    5x5 closure wig

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wiedziałam, że W Belgii jest takie święto :) Przepiękny haft!Bardzo apetycznie wygląda to śniadanko.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystko piękne, a najbardziej kuszące jajeczka na śniadanie...
    Mam nadzieję Marysiu, że ten pobyt w Belgii chwilowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , kończę tu pracę. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌺

      Usuń
  17. Haft bardzo ładny taki delikatny. Muszę spróbować zrobić takie jajeczka bo wyglądają apetycznie. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo smakowicie wygląda Twoje śniadanko <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Ładny ten kwiat, taki delikatny :) Przenoszenie wzoru za pomocą żelazka, super ułatwia pracę i czas zaoszczędza. Święto konwalii ,bardzo sympatyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Hafcik przeuroczy, a zapowiada się ich dużo więcej. Też mam takie wzory do naprasowania, tylko trochę mało czasu, żeby się za nie zabrać. Pozdrawiam cieplutko ❤️😘❤️.

    OdpowiedzUsuń