środa, 13 stycznia 2016

Komplet poduszek w kolorowe kropki



Witajcie !

Pokazuję dziś komplet poduszek. Tło granatowe wykonałam półsłupkami  , natomiast   kropki to trzy słupki zebrane razem. 
Szydełko nr. 5.
















@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Przed samymi świętami w naszej wiosce były rozdawane duże skrzynie jabłek unijnych za symboliczną kwotę 1,50 zł.
Jabłka bardzo smaczne , większość przeznaczyliśmy na bezpośrednią konsumpcję prosto ze skrzyni.
Zostało jeszcze sporo więc postanowiłam część wykorzystać na wypieki.

Pierwszy raz zrobiłam róże z jabłek z wykorzystaniem ciasta francuskiego. Trochę poczytałam w internecie jak się za to zabrać i widziałam też na blogu u Beatki - UTKANE Z PASJI.

Potrzebne składniki :

2 ciasta francuskie
4 duże jabłka
marmolada
białko do posmarowania
gruby cukier do posypania

Ciasto francuskie pokroiłam na 6 pasków wzdłuż dłuższego boku. Każdy pasek  należy posmarować marmoladą i na niej układać plasterki jabłek.
Wcześniej każde jabłko przekroić na pół i wykroić środek.
Nie obierać. Przekrojoną połówką położyć na desce i pokroić w cienkie plasterki , aby dobrze można było  zwinąć różę.
Należy wybrać jabłka okrągłe , aby były ładne płatki.
Moje jabłka były trochę podłużne , ale i tak różyczki wyszły ładne jak na pierwszy raz. Użyłam kamionkowe foremki , posmarowałam je tylko olejem . 


Tak ułożyłam jabłka na pasku.


Tak wyglądały przed pieczeniem.


Użyłam dżem swojej roboty , który jest trochę za rzadki .



Potem posmarowałam białkiem i posypałam grubym cukrem do dekoracji.

Po wyjęciu z piekarnika.

Z dwóch ciast wychodzi 12 różyczek.


W celu wykorzystania pozostałych jabłek , wzięłam się też za szarlotkę.







Zapomniałam zrobić zdjęcie gtowego ciasta.
Szarlotka z cynamonem zawsze smakuje wyśmienicie.

Kochani dziękuję serdecznie za wszystkie komentarze i za Waszą obecność. Witam dwie kolejne obserwatorki , cieszę się że chcecie tu zaglądać.
Wszystkiego dobrego i do następnego pisania , pa

Marysia




33 komentarze:

  1. Piękne poduszki :) Smaku mi narobiłaś na szarlotkę

    OdpowiedzUsuń
  2. My mamy jablka unijne z przedszkola juz drugi raz i tez konsumujemy bezposrednio ze skrzyni. Ale te babeczkowe roze są tak piekne, ze chyba sie skuszę. Zapraszam do sibie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Poduszki bardzo fajnie się prezentują.Różyczki wyglądają wspaniale i na pewno tak smakują.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialne poduszki w kropki, bardzo mi się podobają. Jeżeli ciastka w kształcie róż tak smakują, jak wyglądają, to rewelacja. Pozdrawiam Cię Marysiu serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Różyczki z jabłek wyglądają smakowicie, nigdy takich nie jadłam i chyba pora nadrobić zaległości :) A kropkowane podusie są przeurocze!

    OdpowiedzUsuń
  6. Najlepszego Marysiu dla Ciebie na Nowy Rok!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie urocze poduszki :) A ciasta z jabłakmi uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny kolor poduszek i do tego te kolorowe kropki...super. Róże karnawałowe pięknie się udały☺

    OdpowiedzUsuń
  9. Poduszki rewelacyjne,chyba Ci podkradnę pomysł na kropki:)
    Ciastka wyglądają smakowicie!
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo efektowne te jabłkowe różyczki:) Pozdrawiam.....kryska ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowne poduszki.kropki dają tyle uroku.Ślinka leci tak smakowicie wyglądają róże.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Marysiu ,jest późno w nocy a Ty takie smakołyki:) Ulubione kropki:) Idę spać dobranoc :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne podusie takie przytulne na zimowe dni :-).Różyczki do jedzenia też piekłam to świetny bo prosty i smaczny przepis . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Maryś, poduszeczki jak zwykle urokliwe :-) a różyczki mnie zachwyciły, po pracy kupuje ciasto i w weekend działamy z Marcysią, bo to teraz moja prawa ręka w kuchni, jak się nudzi to mówi "mamo ugotujmy coś..."
    Buziaki i zdrówka Kochana

    OdpowiedzUsuń
  15. Poduszki prześliczne,prosty wzór a mają tyle uroku.Z przepisu na różyczki skorzystam bo wyglądają bosko.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajne poduszki, różyczki też robiłam, proste, a jakże efektowne, no i smaczne:) miłego dnia pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Te podusie są urocze. Pozdrawiam. Kasia-mazurskie pasje:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fantastyczne podusie :-) Pięknie im w tych kolorowych kropeczkach :-)
    Jakoś nie przepadam za szarlotkami i jabłecznikami... ale te cudne różyczki z przyjemnością bym schrupała... ;-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajne poduszki w kolorowe kropki:)))
    Smakowite wypieki:)))
    Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  20. Zaciekawiły mnie te różyczki, pewnie spróbuję :)
    Poduchy bardzo fajne, jak zwykle :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Podusie na czasie, przyjemnie cieplutkie, grzeją uszka i szyję :)
    Ja to taki dziwoląg jestem, że ciasta francuskiego nie lubię, kruchego nie lubię, rozpieczonych jabłek nie lubię tak samo jak cynamomu. A jak piekę szarlotkę to uwielbiam jej zapach rozchodzący się po całym domu :)
    Pozdrawiam Marysiu serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam wypieki jabłkowe! Ależ mam ochotę na szarlotkę:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajne i wesołe poduszeczki w kropeczki - jabłuszkowe różyczki wyglądają tak pysznie,że aż ślinka cieknie! ! ! ! ! - pozdrawiam Marysiu serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  24. U nas tez urodzaj jabłek w tym roku :) podusie przesłodkie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Witaj Marysiu w nowym roku :) U Ciebie jak zwykle i pięknie, i smakowicie :) Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziękuję za ciekawy przepis na różyczki,muszę zrobić ,bo uwielbiam wszelkie ciasta z jabłkami.Poduszeczki bardzo ładne,ja kiedys próbowałam,ale miałam problem z uzyskaniem równych boków.

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękne poduszki i różyczki, na pewno wypieki smakowały wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. super poduchy !
    a wiesz... musze obowiązkowo zrobić tak jak Ty we francuskim cieście
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Poduchy świetnie się prezentują! Muszę wydziergać też coś z bąbelkami :))) A te róże jabłkowe - śliczne i pyszne na pewno! ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Piekne podusie, swietne sa te kropeczki, takie wesole.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Sympatyczne kropkowane przytulaśne poduchy :)
    A róże pachną ... jak róże.
    Francuskie ciasto do wszystkiego genialne, uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń



  32. The Louis Vuitton handbags comes in three sizes and assorted colors. Chanel handbags It is a affected bag fabricated of bland covering with topstitched detail. Rolex Air King brands that have a history in China often do better than newcomers, because the Chinese trust Original Rolex Watches brands they have heard of for a long time. “Trust of the 1:1 Replica Breitling Watches is a very serious issue for Chinese consumers, because Chinese consumers are concerned about quality and safety problems and worried about counterfeit products, which hits hard on the Omega Watches Replica trust they put on made-in-China products and brands.This reimagined Replica Tag Heuer advertence 116523 is the antecedent bearing Rolex Daytona that aboriginal came out in 2000.

    OdpowiedzUsuń