piątek, 16 czerwca 2017

Poduszki w róże



Witajcie !

Kolejny raz wykonałam poduszki w róże. Powracam do tego wzoru często , ponieważ bardzo lubię wszystkie motywy różane.



































Z kuferka Marysi - haft krzyżykowy na kanwie z nadrukiem.

Słonecznik















i słoneczniki.













@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Dzisiaj w drugiej części na słodko.

Piekę sporo ciast , ale najgorzej wychodzi mi zawsze biszkopt.
Próbowałam różne przepisy , ale nie byłam nigdy zadowolona.
Niby robiłam wszystko tak jak w przepisie , ale to nie było to.
W końcu dostałam przepis od mojej sąsiadki Krysi i do tej pory się go trzymam. 
Jest to biszkopt na dużą blachę lub dużą tortownicę.
U mnie na zdjęciu jest tortownica o średnicy 25 cm . Tortownica  powinna być większa , ponieważ ciasto wyszło bardzo wysokie.






















Dla chętnych podaję przepis.

    BISZKOPT Z KREMEM
****************************

Biszkopt                                                     Krem
*********                                               *************

6 jaj                                                              1/2 litra mleka
1 szklanka mąki tortowej                          1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej               1 czubata łyżka mąki 
1 szklanka cukru                                            pszennej
1 łyżeczka proszku do piecz.                       1 czubata łyżka mąki                                                                           ziemniaczanej
                                                                       1 kostka masła
                                                                                                            sok z cytryny

*******************************************

Ciasto robimy jak biszkopt tzn. białka ucieramy z cukrem , dodajemy po jednym żółtku i następnie delikatnie mąki z proszkiem.

Krem - do szklanki odlewamy trochę mleka i dodajemy mąki.
Pozostałe mleko z masłem i cukrem gotujemy. Następnie zawartość szklanki wlewamy do garnuszka.
Robimy wszystko tak jak budyń .

Po przekrojeniu biszkopta  smarujemy ciepłym kremem.
Górę ciasta posmarowałam masą krówkową i ozdobiłam uprażonymi pestkami z dyni .

Smacznego !

To tyle na dzisiaj .

Dziękuję Wam za wszystkie komentarze !!!

Pozdrawiam Was ciepło i do następnego spotkania

Marysia




18 komentarzy:

  1. Bardzo ładne poszewki :) Moja prababcia takie robiła. Niestety żadna się nie uchowała. Ciągle były używane i zniszczyły się

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoje różane poduszki prześliczne są a słoneczniki bardzo urocze.Z przepisu skorzystam.Pozdrawiam i słoneczka życzę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Marysiu, też uwielbiam róże! Poduchy piękne !!!!!!może przy okazji wrzuć schemat:)Do kawki Twoje ciasto wymiata!!!!!!!! Pozdrowionka cieplutkie! !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze podziwiam te Twoje różane poduszki. Piękne.Za biszkopt to ja się nawet nie biorę bo mi to na pewno nie wyjdzie. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  5. Róże między różami wyglądają cudownie,słoneczniki bardzo słoneczne ,a ciacho ???mniam.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne poduszki z różami. Przepis sobie zapiszę. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne poduszki z różami. Przepis sobie zapiszę. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto mnie kusi mniammmmmmm :) Dziękuję Marysiu za przepis :)
    Poduszki wpasowały się idealnie do różanego kącika.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Róże i hafty,jak zawsze,w Twoim wykonaniu piękne.Ciasto wygląda niezwykle apetycznie,chociaż nie jest to biszkopt, który może być podstawą tortu, nasączanego ponczem (słabą kawą lub wodą z cukrem i cytryną,itp), bo wyjdzie z niego gorycz proszku do pieczenia. Tradycyjny,delikatny biszkopt składa się tylko z jajek, cukru i mąki tortowej,lub krupczatki. Ubija się go w garnku,zaczynając od białek. Do sztywnej piany dodajemy stopniowo cukier, żółtka i mąkę. Proporcje: na 1 jajko dajemy 3 dkg cukru i 3 dkg. mąki. Zawsze wychodzi spróbuj Marysiu,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak zwykle Twoje poduchy są przeurocze!A hafciki oprawisz czy tak sobie jeszcze poleżą w kuferku:)? Ciasto bardzo apetyczne.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapachniało różami i domowym ciastem. Oj przytuliłoby się do podusi z porcją tego pysznego tortu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne podusie!!!Uwielbiam różane motywy!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Same wspaniałości :-) Pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajne wesołe różane poduszki,ślicznie będą prezentowały się w ogrodzie.
    I to szaleństwo biszkoptowe-pyszności:)))
    Pozdrawiam słonecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciasto wygląda przepysznie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń