poniedziałek, 18 października 2021

Hortensje


Witajcie !


Jesień nadeszła wielkimi krokami. W minionym tygodniu ścięłam hortensje na bukiety. Pięknie się przebarwiły. Rabata stała się smutna bez krzaków hortensji. 







 Z dwóch krzaków przygotowałam do wysuszenia trzy bukiety . Na razie powiesiłam je na drzwiach obórki. Potem przeniosłam je do kotłowni , gdzie wisiały kilka dni i suszyły się.

Z






















Taki bukiet postawiłam w salonie.






Drugi bukiet znalazł się na kredensie w sieni.















Trzeci bukiet stanął w altanie.







Słoneczniki , które położyłam do karmników cieszyły się powodzeniem. Ptaszki wydziubały ziarenka.







Moje ulubione marcinki.






W tamtym roku posadziliśmy trzy pigwy. Doczekaliśmy się paru owoców. Nastawiłam nalewkę z dodatkiem cytryn . Będziemy ją degustować na święta.


Prace ogrodowe się kończą , wieczory są coraz dłuższe. Dziergam sobie dalej getry. Zrobiłam na razie jedną i zaczęłam drugą. Mam wełny na trzy pary  , a więc trochę to potrwa. Bardzo lubię jesienne i zimowe wieczory urozmaicone dobrą herbatką , lampką wina i zapachem świec.

Jak Wy najchętniej spędzacie długie jesienne  wieczory ? 

Kochani dziękuję za wszystkie komentarze i pozdrawiam wszystkich serdecznie

Marysia



16 komentarzy:

  1. U mnie też hortensjami dom ozdobiony. W ogrodzie prace posuwają się wolno bo z odskoku ale oby do przodu :-). Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Sliczne bukiety stworzylas, u mnie wieczorami trochę robótek, trochę seriali TV, pozdrawiam serdecznie.🍁🍁🍁🍁🍂🍃

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie zdobią dom hortensje. U Ciebie tak cieplutko, z duszą. W takim otoczeniu czuję się najlepiej. Niestety w naszym malutkim mieszkaniu nie mogłam tak urządzić. Cieszę więc oczy u innych. Wieczorami u mnie książki i trochę robótek. Przy tym zawsze dobra herbata. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe bukiety:))))u nas ptaszki też poczęstowały się słonecznikami:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  5. U Ciebie nic się nie zmarnuje. Bukiety bardzo fajne i chętnie bym tę serwetkę dokładniej obejrzała. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne bukiety ci wyszły z tych hortensji. Uwielbiam te kwiaty. Jestem też bardzo ciekawa jak ta nalewka wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nalewka z pigwy na pewno będzie pyszna. Cudne hortensje , Miłego wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
  8. hortensje to mega dostojne kwiaty:) mój dziadek je uwielbiał, pełną działkę nasadził:D teściowa robi nalewki z pigwy, cytryny i z miodu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękne hortensjowe bukiety!!!
    Ne lubię długich jesienno-zimowych wieczorów. Nie lubię zimna, ale ciepła herbatka, pachnąca świeca, szydełko lub papier pomagają w oczekiwaniu wiosny.
    Pozdrawiam serdecznie, Alina

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne bukiety! Kto wie, może w przyszłym roku będę mogła pochwalić się takimi samymi, zważywszy na fakt, że tej jesieni mój ogród wzbogaciły hortensje :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam serdecznie ♡
    Przepiękne bukiety! Naprawdę kocham naturę ale uważam, że hortensje są wyjątkowe :) Miło jest otulać się matką naturą zwłaszcza w te zimne, jesienne dni i noce :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  12. Ponoć pigwa to polska cytryna ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hortensje cudownie wyglądają 🥰❤

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj Marysiu, piekne getry, gratuluje po myslu,przynajmniej jest Ci ciplo w nozki,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękne bukiety, będą przypominały o słonecznych dniach☀️, u mnie z pigwy tym razem syrop do herbaty z cukrem trzcinowym. Wieczorami herbatka z pigwą i robótka w ręce, kot na kolanach, to cudownie spędzony czas😁. Pozdrawiam cieplutko Maryniu 😘❤️😘

    OdpowiedzUsuń